2010-10-27

Miniszabi egy vízimalomban

Az ünnepi hétvége előtt miniszabira ment a család. Gondoltuk, mielőtt kikerül az igen népszerű Villa Fiore panzió ajtajára az október 25-től 1 hónapra tervezett felújítás miatt zárva tábla, még meglessük Zsuzsát és Győzőt, a panzió fiatal tulajdonosait Lesencetomajon.

A Gubacsi-malom történetéről és a vízimalom átalakításával létrejött családi panzióról júliusban beszélgettem a házigazdákkal, a gazdag képanyaggal kiegészített interjút itt olvashatjátok! Akkor csak virtuális látogatásra futotta, most viszont saját magunk is élvezhettük Zsuzsa és Győző, no meg a két gyönyörű vizsla: Dió és Alma vendégszeretetét.

Lesencetomaj a Lesence-patak mentén elterülő balaton-felvidéki település, a falu a Keszthelyi-hegység keleti és a Tapolcai-medence nyugati permének találkozásánál alakult ki, észak-kelet felé a Bakony nyúlványaival. Szépséges a táj, vagyis pihenésre, feltöltődésre keresni sem lehetne jobb helyet.

Ottlétünk idején viszonylagos csend (gyerekekkel voltunk...) és béke honolt, rajtunk kívül csak egy háromgyerekes házaspár próbálta kipihenni a sűrű mindennapokat, és a mi srácaink akcióit látva valószínűleg sűrűn gondoltak arra, milyen jól tették, hogy kettesben jöttek :) Amúgy a panzió olyan nagy népszerűségnek örvend, hogy alig tudtak helyet találni a szükségszerű kisebb felújítási munkáknak, és az egy hónapos háttérmelót követően újra teltházzal üzemelnek tovább. Nem is tudom, hogy az ünnepek közötti pihenőidőt vagy - a medencét és a hangulatos lugasokat, árnyas asztalokat látva - inkább a nyári szabadságot tölteném itt szívesebben...

Dió érkezett előbb Zsuzsáékkal, miatta hozták később a testvérét, Almát is. Édes pofák és vendégfogadók, velük találkoztunk megérkezéskor először! Győző elmondása szerint a patak mentén a háztól nem messze van egy vadászles, aminek meglátogatására a kutyák természetesen minden nap vállalkoznak. Nem csak magukat, de a vendégeket is szívesen megsétáltatják, így jártunk mi is arra délután.

A ház melletti terep minimum pár órára leköti a gyerekeket is

Lehet mini-vízesést nézni testközelből ...

...vagy kavicsokat dobálni. Van elég!

A ősz parádés színeire is itt bukkantunk

Nem titkolom, nagyon vártam az étkezéseket is, annyi jót hallottam már Zsuzsa szakácstudományáról. Legutóbb ők is örömmel találtak rá a Dining Guide oldalán megjelenő cikkre, amelyből kiderült, hogy tesztelték a konyhájukat. Hogy mikor, az természetesen előttük is rejtve maradt :) Most, hogy már én is részesültem ebédben, vacsorában a helyszínen, tanúsíthatom, hogy a dicsérő kritika minden sora igaz, mennyei a házi koszt! Nem tudni, hogy Zsuzsa vajon a valamikor séfként dolgozó nagypapától örökölte-e a tehetségét, mindenesetre a konyháról előkerült trüffeltorta nagy részét úgy tüntettem el a férjem tányérjáról, hogy előtte hevesen tiltakoztam bárminemű további étel ellen, mondván: degeszre ettem magam. Itt még nem látszik...

A recepció, az ebédlő és a szobák is olyan otthonosak, mint ahogy azt a képek alapján gondoltam, tele apró figyelmességekkel, különleges bútorokkal, mindnek története van. Kedvencem a télikert (persze, halomban állnak ott a külföldi lakber magazinok...)

Zsuzsáéknak köszönjük a baráti vendéglátást, bár villámlátogatás volt, nagyon jól éreztük magunkat!
Ajánlom Nektek is, romantikus elvonulásra, hosszú hétvégére, baráti /családi kirándulásra, mert meseszép környezet, egy családias ház, fincsi étkek, jó borok és ami a legfontosabb: jó társaság vár Titeket!

Ha tetszett a cikk, ajánljátok másoknak is a blogot! A Kedvenc Otthon rajongókat itt várom!
Forrás: saját fotók (kivéve Zsuzsa, Győző, Dió hármasáról)

Szólj hozzá!

Névtelen írta...

Na, ezt nem kellett volna így csütörtök délelőtt:) Mert a tervezett házassági évfordulós látogatás még majdnem egy év múlva lesz. Az én gyerekeim dobáljanak kavicsot a Dunába, nem visszük őket!
Andrea

Kedvenc Otthon írta...

Bár nálunk is évfordulós utazás volt ez, azt mondom: nem kell addig várni!!! Pihentető lesz, pláne, ha tényleg kettesben mentek.

Dekorella írta...

Remek kedvcsináló bejegyzés Noémi! Csodaszép helyszín, hangulatos írás, látványos képek. Remélem egyszer a saját szememmel is megcsodálhatok mindent.
Cukik a kisfiúk is! :-)

Nikoletti Petra - Lakberendező írta...

Jaaaaj, ide nekünk is menni kell!!!!

B.Tier Noémi írta...

Köszi Dekorella!
Petra, csak egy telefon (foglalás) meg egy hétvége kell, hajrá!!!

Klein Kinga írta...

De jó nektek! Gyönyörű lehet ez a hely.