2012-12-09

Házi feladat 7. - Plakátolás



Tudom, nem minden gyerek szeret rajzolni, bár ezt a jelenséget csak hírből ismerem. Elsőszülöttünk nagy papírfogyasztó, kicsi kora óta gigantikus mennyiségben gyártja a rajzokat, úgy kb. mindenről, amit látott, hallott, elképzelt (igen, ez itt egy angry birds játékterv.....) A kezelhetetlen papírkupacokat ugyan mindig leválogatom, elteszem, de kár lenne eltüntetni szem elől az éppen aktuális kedvenceket. A még mindig formálódó gyerekszobák egyikébe el is készítettem egy válogatást az év eleji termés becses darabjaiból - igaz, havonta kezdhetném elölről, már megint annyit találtam...




A szortimentbe persze mindkét gyerkőc rajzai bekerültek, ötévesünk is benevezett néhány alkotással. Itthon jó felbontásban egyesével beszkenneltem őket (100-200 dpi).


Aztán photoshop-ban elrendezgettem őket egy háttérre, feliratoztam és beméreteztem az addigra kiválasztott 40x50-es képkeretnek megfelelően.


A nyomtatás a méret miatt házilag nem jöhetett szóba, így megoldást kerestem. El lehet vinni egy grafikai stúdióba (árban nem éri meg, ott a gépek mérete miatt inkább csak nagyobb plakátokat érdemes nyomtatni), digitális nyomdába (ha van épp ilyen méretű papír, jó lehet), vagy egy egyszerű, de papírválasztékban nagyszerű fénymásolószalonba, ahol is végül egy sima 160 g-os ofszet papírra ment a nyomás (5-600 Ft-ba került összesen + a keret, ami jelen esetben nem Ikeás, hanem az F&F home részlegén majdnem minden tesco áruházban megtalálható fehér fa képkeret, többféle méretben).


A közeli végeredmény:



Ha kedvet kaptatok hozzá, ne csak otthonra gyártsatok ilyet, hanem karácsonyi ajándéknak is, pl. a gyerekektől anyunak/apunak a másik szülő segítségével vagy az unokákkal betelni nem tudó nagyszülőknek, garantált lesz a siker! :)


A különálló autós kép nem saját jegyzés, Agócs Írisz illusztrációja Berg Judit (Cipelő cicák) könyvéből.


Fotó: Kedvenc Otthon

A sorozat korábbi részei:

Házi feladat 6. - Lámpa feliratozva
Házi feladat 5. - Tapétázás házilag
Házi feladat 4. - Barkács szakkör
Házi feladat 3. - Nagyítás
Házi feladat 2. - Színezd újra!
Házi feladat 1. - Inspirációk




Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: