2010-07-15

Címlapos :D

A mi otthonunk magazin ma megjelent július-augusztusi duplaszámában ismét szerepel egy lakásbemutató cikkem, Eklektika a javából címmel. Ez is jó hír, de aminek inkább hírértéke van, hogy ezúttal címlapos a történet, vagyis a cikkírás mellett lelkesedésből végzett stylist munkának néha látványosabb az eredménye a szokásosnál, pláne, ha olyan biztos alapokat kapunk hozzá, mint ez a tulajdonosa által berendezett, stílusos lakás. Nagyon jó a kezünk munkáját így látni a standokon, tudva, hogy a szerkesztőségből megfigyelőként, aztán lelkes segítőként ott lévő Izabellával együtt mennyit próbálgattuk a dekorációt, az elrendezést; Kata és Ádám, a két fotós a fényeket, a beállításokat, a Zsuzsa, a szerkesztő pedig a címlapot, a kiválasztott képeket, színeket, és így tovább.

Az egyik oldalon - részemről - természetesen folyamatos a tanulás, és mindig akadna utólag javítani való, vagy legalábbis jobban feltűnnek a további lehetséges variációk, amivel az adott körülmények között még jobb, még szebb, még tartalmasabb, stbstbstb lehetne a dolog, de így jut ez mindig előre. A másik oldalon az Olvasó áll.

Az átlag magazinolvasó - az a sejtésem - rendszerint csak a lakás / szoba összképéről szerez benyomást, kevésbé vizsgálja a részleteket, és elsősorban egy számára kedves vagy vágyott hangulatot keres. Ha ez megvan, és talált-süllyedt-szíven talált, talán elolvassa a lead-et, vagyis a bevezetőt, és szemezget a képaláírások közül. Kis mennyiségben keres olvasnivalót, mert a vizuális élmény elsőre sokkal fontosabb, mint a cikkben és egyéb helyeken elrejtett információk. A teljes cikk elolvasásáig csak akkor jut el, ha vmi konkrétum érdekli a bemutatott bútorok, dekorációk, megoldások közül, esetleg szimpatikusnak találja az ott lakókat, és kíváncsi a történetükre. Vagyis nem könnyű egymásra építeni az információkat úgy, hogy felkeltse, és végig fenn is tartsa az érdeklődést, ne ismételje ugyanazt unalomig más-más formában, és a lakásbemutató ne a látványt írja le egy az egyben, hanem plusz infókat, ötleteket is adjon.

Az én olvasási szokásaim - az érintettség (még akkor is, ha friss - bő féléves) miatt - teljesen mások, érthető módon egészen új dolgok tűnnek fel mind a szövegben (ha eljutok odáig, ritkán...), mind a képeken.

No, ezek után kíváncsi vagyok, vajon Ti hogy kezdtek neki egy magazinnak, mi alapján választotok - pl. elég-e egy jó címlap, hogy megvedd az adott újságot, vagy huzamosabb ideig "kell jól teljesítenie" a lapnak ahhoz, hogy hazavidd magaddal? Mit olvastok el /néztek meg először egy cikkben? Értékelitek a szöveg gördülékenységét, vagy csak a praktikus infókra hajtotok? Szereted, ha a fotókon a tulajdonos(ok) is szerepel(nek), vagy csak pusztán az enteriőr érdekel?

Végezetül, a lényeg: ajánlom figyelmetekbe a cikkben (Eklektika a javából, 26-33 o., A mi otthonunk, 2010. július-augusztus) szereplő lakást a harmonikus stíluskavalkádja, a meglepő finom részletei, és a háromgyerekes fiatal tulajdonos, Bea kreatív ötletei miatt. A lakás fotózásáról született már poszt a blogon, klikk ide a szép részletfotókért!



 Lakásfotók: Kerekes Kata, Bíró Ádám

Share

Szólj hozzá!

15 megjegyzés:

vilimikata írta...

Én azt hiszem, az abszolút átlagos olvasók közé tartozom. Notti, jól megfogtad, hogyan veszek kézbe egy lakber-újságot :)
A megszokott, bevált lapok nagyobb esélyt kapnak, ezen kívül a nálam éppen "terítéken" lévő tematikus számokat részesítem előnyben, illetve azokat az újságokat veszem még kézbe, amikben ismerős publikál :)
A jó címlap nagyon fontos, de amíg egy Narancsnál vagy egy HVG-nél, Nők Lapjánál ez lehet a leginkább vásárlásra ösztönző, addig a lakberendezős újságoknál az előbb fesoroltak élveznek előnyt. Illetve belelapozás, gyors "szintfelmérés" után döntök, érdemes-e pénzt kiadni egy újabb számra. Az érdemesség a meglepő ötleteken (egynél több ilyen megléte az újságban) és a jó fotókon múlik. Most elsősorban a "kis terek, nagy ötletek" mottó dominál, így a luxuslakásokat bemutató számok közül csak az a nyerő, ami egészen extrát mutat be.

Hugi írta...

Szia Noémi!
Már meg is vettem az újságot, ahogy láttam a bejegyzést!
És igyekszem a részleteket figyelni rajta, ez nekem is egy tanulás most!
Üdv.: Gabi

Klein Kinga írta...

Gratulálok! Te, Noémi, a friss kiadás miatt nem tehetsz föl képeket azokon kívül, amit bemutatsz? Kár, de azért lehet, hogy miattad megveszem, nem tudom, már az e havi "újság keretet" így is túlszárnyaltam.
Az olvasási szokásaimról, azt hiszem írok egy hosszabb cikket a blogomra, majd ide linkelem , jó? :P

Névtelen írta...

Olvasási szokásaimat tekintve én is az erősen vizuális típusú olvasók közé tartozom. Képnézegetés, gyors áttekintés, aztán "szemezgetés". Rögtön megfognak az apró részletek, szinte azokat keresem. Ha nem nyűgöz le rögtön a fotó, gyorsan átlapozok az oldalon. Ott időzök, ahol szemem időzni tud a színek és kreatív megoldások adta látványban, vagy egy-egy egyedi megoldás tartja fogva figyelmemet. Aztán haladok egyre beljebb, és beljebb a megértéshez: képaláírások, lead és végül a cikk átfutása, majd részletes továbbolvasása útján. Szeretem, ha szereplői is vannak a szobabelsőknek, melyek személyiséggel töltik meg a teret, így hozva közelebb a lakás atmoszféráját az olvasóhoz. A tárgyak is árulkodnak persze a lakás tulajdonosairól, de fontosnak tartom, hogy egy-egy képen maguk az alakok is feltünjenek és ezzel élővé varázsolják a néha merevnek tűnő, műremekkel megalkotott miliőt.

Szentgyörgyi Kata írta...

Én tegnap, azaz a bejegyzés előtt, KIMONDOTTAN a címlapért vettem meg az újságot. Gratulálok!

Szentgyörgyi Kata írta...

Válsz a kérdésre:
-nagyon fontos a címlap, egy jól stylingolt, izgalmas fotó minden lapot elad (nekem, legalábbis ;-) )
- valóban csak akkor olvasom el a cikket,illetve időzök sokáig egy oldalon, ha megfogott amit látok a képen.
-Ha valami tetszik, mint ez a lakás is,akkor szinte sajnálom, hogy csak ennyit mutattatok meg belőle. A fürdőszoba sem mellékes, én arra is kíváncsi lettem volna.
- legyen forrás-megjelölés, mi hol kapható, honnan szerezték be a tulajdonosok. Ez plusz pont!

B.Tier Noémi írta...

Köszönöm az eddigi észrevételeket! Ha mindenki egyetért ezekkel a nagy igazságokkal, vajon ki olvassa a cikkeket??? :) Azért én csal írok rendületlenül :D Természetesen a jó kép mindent visz,élvezem a fotósok munkáit!

Dekorella írta...

Ó Noémi és olvasok, olvaslak. :-) Falom a betűket, így a lakber magazinok szövegei sem maradnak ki. Van 1-2-3 jól bevált magazin amit majd minden hónapban beszerzek, átpörgetem őket, elolvasom a legérdekesebbnek tűnő cikkeket, majd az elejétől a végéig átporszívózom. Szerencsém, hogy nagyon gyorsan olvasok. A döntésben pedig, hogy mit vegyek meg sokat segít a címlap. És ez klassz címlap! Nemrég indítottam egy kis szavazást a magyar magazinokról, ki mit olvas, ez még most is tart, gyertek szavazni. http://dekorella.hu/2010/05/magazin-mania/ Eddig számomra meglepő az állás, kellemes meglepetést hozott. Ugyanis én eddig nem olvastam az Elle Dekort, viszont a szavazásnak köszönhetően elkezdtem venni, és nem csalódtam. A tanulság, hiába "álltam" be néhány magazinra, érdemes a többit is figyelgetni, gyöngyöt rejthetnek.

aletta írta...

Sajnos nekünk annyi újságot sikerült itthon felhalmozni, hogy most már erősen meg kell gondolnunk, hogy "kit" engedünk be a házba. Ritkán, de előfordul, hogy a régi kedvencek mellett új lapot is kipróbálunk, ha nagyot üt a címlapja és belelapozva is úgy érezzük, hogy nemcsak egy jó címlapot sikerült kigyötörnie magából az újságnak.
Egyébként van hogy az utolsó betűig kiolvasok egy újságot (na jó, a reklámokat nem), de legtöbbször csak képnézegetsre futja az időből. De ha mindig felteszed majd, hogy miket írsz, azokat megígérem, hogy mindig el fogjuk olvasni. :-)

B.Tier Noémi írta...

Sziasztok,
egy kis "szieszta" után újra itt, köszönöm a rengeteg hozzászólást a témában. Olvasva Titeket, mindegyikőtökkel tudok valamiben azonosulni, régebben én is mindent kiszipolyoztam egy újságból, elmerült olvasással nézegetéssel, de ismerős az a helyzet is, amikor csak átfutom az oldalakat, épphogy azonosítva 1-1 új ötletet, terméket. Az Emesénél látható, ide is behivatkozott szavazás számomra nem hozott meglepetést, messze az igényes képi világot behozó nemzetközi Elle Dekor vezet, holott átlag hazai példákat a klasszikus hazai magazinokban találunk inkább, de talán ez is mutatja, hogy az inspiráció legalább annyira fontos, mint a megvalósíthatóság/elérhetőség.
A lapokat váltogatókkal, belelapozgatókkal is egyetértek: érdemes néha próbálkozni, találhatunk máshol is nekünk tetszőt, még akkor is, ha amúgy úgy érezzük, a lap összességében nem nekünk szól.
A kedvenc magazinjához hűséges olvasó nagy érték, ő az, aki elfogadja és igényli azt a szűrést, amit a hatalmas választékból és az ezernyi új infóból a magazin elé tár, vagyis rábízza magát hónapról hónapra.

Aletta: A korábbi magazinos cikkeimet megtalálod a btnoemi.blogspot.com oldalon, vagy itt jobb oldalon az egyes újságokra kattintva.

Kinga: Igen, képeket (amik nem jelentek meg) maximum 1-2 hónap múlva tudok feltenni...

Gabi: köszi, hogy olvastad a cikket, és a többieknek is, ha nyomon követitek az irományaimat! :)

Joie Vivre: Kata, a fotós rengeteg jó képet készít, sokféle beállítással. Ebből kell kiválasztani azt az 5-6-7-8 fotót, ami meg is jelenik, sokféle szempontot figyelembe véve. A válogatás a szerkesztőség feladata, és azt hiszem nagyon nem egyszerű. Sokszor én is úgy érzem, hogy kimaradtak jó fotók, de a lakásbemutatóra szánható terjedelem véges.
A forrásmegjelölés sztem is fontos (mi, hol kapható), ezt mindegyik lap megteszi csak más-más formában.

Kata: A kis terek-nagy ötletek sokszor a magazinok mellékleteiben vagy csak 1-1 cikkben összegyűjtve jelenik meg. Kicsi, de igényes, ötletes lakások bemutatóiból sokkal kevesebb van.

aletta írta...

Köszönöm az infot!
Már régebben végignéztem őket, de most legalább még egyszer megtettem a btnoemi.blogspot.com-on. Még mindig bagyon színvonalas cikkek és egy-két lakásba még én is beköltöznék, de akkor is a Ti lakásotok tetszik a legjobban. :-)

Névtelen írta...

Hm, mint szakmabeli, nyilatkozom én is:-)
Nálam előnyt élvez az a magazin, ami jó pozícióban, hosszabb ideje a piacon van, már-már patinás (Nők Lapja, HVG), és tudom, hogy folyamatosan jó színvonalat kapok tőle.
Amikor nem őket választom: egy-egy remek főcím, megnyerő borító megnyerhet engem is.
Azt ki nem állhatom, ha tucatcikket olvasok belül, általános megállapításokat, netről összeollózható közhelyeket. Azonban, amely cikk mögött valódi munka (ld. alapos anyaggyűjtés, eredeti, máshol nem olvasott ötletek) van (igazi újságírás!), ráadásul jó írói vénával párosul mindez (pl. Notti esetében:-), akkor felfigyelek a lapra és a cikk írójára is! És nagy respect azoknak, akik szívvel-lélekkel írnak print magazinokba!!!!
(Andi voltam, Notti kedvéért:-))

Névtelen írta...

Kicsit megkéstem az olvasással :) Én attól megyek a falnak, mikor a címlapon olvasok egy kecsegtető "címet" (pl. A minden alakra tökéletes farmer) aztán belül alig találom meg "a" cikket, mert más a címe, és pl. csak egy olyan összeállítás, hogy hogyan lehet egy farmert többféle stílussal párosítani. Ez van lakberendezésben is. Jó, azt a számot már megvettem, de egy következőt tuti nem fogok, vagy előtte az újságosnál megkeresem az engem érdeklő cikket, hogy tényleg az van-e belül mint kívül. Móni

Kedvenc Otthon írta...

Móni,
igen, ez kicsit régen volt, de most is aktuális a véleményed. Én már egy bizonyos"szemüveggel" nézem az újságokat, simán átfordítom az ott szereplő kecsegtető mondatokat a valós mondanivalóra. Azért ez csak bizonyos szinten mozgó médiumokra igaz, és ezt a szintet érdemes elkerülni :)

Névtelen írta...

Újra idenéztem, hogy mi frisset írtál, és sajnos az előző kommentem még aktuális. A Veranda címlapján kb. ez olvasható (mintha cikk címe lenn): Parasztházak berendezése és felújítása. Ehhez képest csupa luxus, legfeljebb stílusában népi (Kóbor balatoni háza), vagy régi ház (nem parasztház) mindenféle drága mai dologgal telepakolva. A felújítást talán a hirdetésekre gondolták, meg a cikkekben lehet pár általános mondat. Még jó, hogy átlapoztam. Móni