2011-06-07

Mese hab nélkül

Miután a srácokkal túljutottunk a pálcikaembereken, és úgy összességében az egyszerűbb vizuális formanyelvet (és tőmondatos mondanivalót) közvetítő mesekönyvek világán, ráfordultunk a komolyabb tartalmakra. Ebben a fázisban, úgy vettem észre, még mindig fontosabb a képi világ, mint a szöveg kidolgozottsága (pláne, ha egyes írók abban látják a korosztályos ugrás megvalósulását, ha nyakatekert módon fogalmaznak, soha nem használt szófordulatokkal...) Így hát Agócs Írisz, Szalma Edit és Rófusz Kinga illusztrációi felé vettük az irányt, amivel jött a mese is, mindig nagyon jó. Ebben az állapotban éppen jókor talált meg Neszmélyi Réka levele, amiben saját falfestéseiről küldött egy válogatást. Szabálytalan figurái abszolút kedvemre valók, sallangmentesek, nem szokványosak, nem habos-babosak, mégis nagyon szerethetők. Szóval ajánlom figyelmetekbe:

 

Kérdezősködtem kicsit Rékánál, mit kell tudnunk róla, íme:
"Jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tanulok tervezőgrafikát. A tanulás mellett valami olyasmi munkára vágytam, ami közelebbi kapcsolatot kíván a megrendelővel. Sokszor csak emailen konzultálunk a grafikai munkákról, hiányozni kezdett, hogy találkozzak azokkal, akiknek a munkát készítem, hogy jobban megismerhessük egymást. Később egy ismerősöm arra kért, hogy készítsek vele egy falfestést. Óriási élmény volt, ráadásul nemsokára megkaptam az első önálló munkámat."


"Folyamatosan törekszem arra, hogy a figuráim személyre szólóak és egyediek legyenek, illeszkedjenek a térbe, alkalmazkodjanak a meglévő színekhez. Az is fontos hogy akinek készül beleszólhasson a tervezés folyamatába, és közösen találjuk ki, mi is az, amit szívesen látna a szobája falán." 


"Szeretem az egyszerű könnyen értelmezhető figurákat. Szeretem ha valami nem túl sok. A képeket festékszínező pasztával viszem fel a falra szabadkézi előrajzolás után. Nem használok vetítőt, mivel sokszor a szoba berendezése újabb és újabb ötleteket ad. A színeket is helyben találom ki, ha már látom, hogyan tudna a legjobban illeszkedni a hely árnyalataihoz."  


Réka oldalát itt találjátok, a facebookon pedig itt éritek el!


Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: