2010-02-02

Újratöltve

A tapéta reneszánsza engem is elért, vagy leginkább elsodort. Egy kisebb tapétabolttal kezdtem, utána a nagyobb centrumok kínálatát néztem végig. Majd jöttek a lakásdekorációs boltok, és mikor azokat is kivégeztem, a neten kezdtem kutakodni. A hazai paletta után végignéztem a nagy nemzetközi gyártók honlapjait, hiszen tapétát külföldről is rendelhetek. Sorra válogattam a nekem tetszőket, a baj csak az volt, hogy nehezen szűkült a kör. Esténként a férjem szenvedte el a napi termésből álló beszámolókat montázsok formájában. De még ez sem mindig segített a döntésben, pedig szórásban nem volt hiány.

Három helyre szántunk tapétát, egyet a nappali meghatározó részeként, egy másikat a dolgozókuckó hátteréül, a harmadikat a háló egyik falára. Egyik tapéta sem „látja” a másikat, mégis fontos volt, hogy a három egymáshoz is illeszkedjen valami mentén. A tapétaőrület csak lassan csillapodott, annál is inkább, mert még bármilyen szín bekerülhetett a semlegesre hangolt terek közé. Szóval kardinális kérdés lett.

Eijffinger - www.eijffinger.com
 
Designers Guild - www.designersguild.com
  
Graham & Brown - www.grahambrown.com 
  
Omexco - www.omexco.be 
 
Harlequin - www.harlequin.uk.com

A tapéta mintája, pontosabban bizonyos minták elvetése már közelebb vitt a választáshoz. Az is biztos volt, hogy csak 1-1 tekercsre lesz szükség, eszerint alakítottuk a falfelületeket. Ez két szempontból is jó megoldásnak bizonyult: extra kivitelű tapétát is választhattam, mert egy tekercs ára nem a világ vége, no és természeti katasztrófák, illetve újabb hóbortok esetén ezek bármikor könnyen újracserélhetők. Az egy tekercsnyi azt is jelentette, hogy viszonylag kis felületen kell érvényesülnie a tapétának. Az apróminta (nem lenne hangsúlyos dekoráció egy 150x270-es felületen) vagy a túl nagy mintázat (nem futná ki magát a minta ahhoz, hogy érvényesülhessen) így szóba sem jöhetett. Olyan hívószavak kerültek elő, mint az időtálló, izgalmas, szép – a három tapétára egyszerre és külön-külön is.

Sanderson - www.sanderson-uk.com
 Arte - www.arte-international.com
  
www.ebay.co.uk 
  
 Domestic - www.domestic.fr
 


Végül az elsők között megnézett darabok maradtak fenn a listán a legtovább, és nyerték el a helyet, két angol (a Designers Guild, Osborne & Little) és egy spanyol (Casamance) gyártó kollekciójából, mindhárom a Hephaistos forgalmazásában.

Kolibris tapéta az Osborne & Little-től. Legalább 5 féle színkombinációban rendelhető, nálunk ez a gyilkos fekete lett a nyerő. A kolibri piros, bézs és türkiz színekben pompázik :)

 A rokokó motívumait használja a Designers Guild Florimund kollekciójából származó tapéta.


Casamance - London. Tökéletesen semleges, mutatós minta a legjobb méretben. Az 5 centi gipszkarton végre értelmet kapott mindenki szemében, hallelujah!!! A falból való "kiugrasztásnak" és az arany mintázatnak köszönhetően bársonyos drapériának nézik. 
Meseszép a tűzpiros és a csokibarna változata is!
 


Share

Szólj hozzá!

1 megjegyzés:

ili írta...

Tetszik a blog,különösen a tapétás összeállítás,én is most keresgélek.Várom a további bejegyzéseket!