2012-10-25

Házi feladat 6. - Lámpa feliratozva



Miniprojekt következik, még mindig a gyerekszobai tematikánál maradva. Az esti meseolvasáshoz, szendergéshez szolgáló lámpának kerestem valamit. A színes kockás tapéta elé valami egyszerű, fekete-fehér darab kívánkozott, nem találtam olyat készen, ami tetszene.

Lámpatalpakból amúgy sem szenvedünk itthon hiányt, gondoltam csak egy lámpaburát szerzek hozzá. Evidens volt ezért az Ikeába menni, sima natúr változatot persze máshol is találni, de ár-érték arányban ez a Jara nevű példány bizonyult a legjobbnak.

A feliratozós, betűdekoros trendeknek hódolva egy kis szöveget gondoltam ráapplikálni, a "jó éjszakát" több nyelvű variációit, amit a kéttannyelvű iskola padját koptató Gyerek is értékel, amúgy is szépen, ügyesen rákattant a témára. Ennél több koncepció nem volt, és előre bocsátom, hogy nem is ez a legizgalmasabb átalakítás (ha minden ötletet megvalósítanék, ami most egy bura tuningolása kapcsán eszembe jutott, sorra vehetném az alapdarabokat, szóval lehet ezt fokozni...). Inkább a megvalósítás egyszerűsége miatt gondoltam nektek is megmutatni, csak egy kis precizitást igényel, és drága sablon sem kell hozzá.


A választott nyelveken különböző betűtípusokkal és más-más méretben kinyomtattam a feliratokat, majd szétvágtam őket csíkokra. Fontos, hogy feketével szedett betűk legyenek.


Blue-tech-kel (gyurmaragasztóval) egyenként, egymás után rögzítettem őket a bura belső felületére.


Természetes fény vagy lámpafény elé tartva szépen átlátszódik a felirat.


Egy vékony fekete filccel átrajzoltam a betűk körvonalait. A bura texturáltságától függően más és más lesz a filc rajzolata, a lényeg, hogy minél vékonyabb legyen, és persze színeset is választhattok. Én egy 0,5 mm-es vékony tűfilcet használtam.



Ilyen lett a mostani végeredmény. Vastagabb textilfilccel ki lehet tölteni a feliratokat, lehet, hogy később meg is teszem, hogy markánsabb legyen az összkép.


Szóval ahhoz, hogy egyedi, feliratozott, mintázott lámpátok legyen igazán nem kell sok idő/nagy munka, se különösebb kézügyesség. Bármilyen mintát, formát, rajzot, szöveget kinyomtathattok, átrajzolva színezhetitek és már kész is az új lámpa.



Fotó: Kedvenc Otthon

Szólj hozzá!

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Noémi, nagyon jó lett! :o) Engem a lámpa alja érdekelne, hogy honnan van? Már régóta vadászom hasonlóra, de sehol sem találok.. Üdv, Bianca

Kedvenc Otthon írta...

Szia Bianca,
köszönöm!
A fehérre festett fa lámpatestet a Biggie Bestben vettem, kapható külön is, de lámpaernyőt is választhatsz hozzá. Ezen kívül a Vilavu-ban vannak még hasonló lámpák.
Üdv, N.

Unknown írta...

Kedves Noémi,

köszönöm szépen, pont ilyenre vágytam, nagyon jól jött ez a bútorbolt link..:o)

Üdv, Bianca