2014-12-08

Mintabirodalom - Csomagolópapír házilag


Nem tudom, ti mennyire bírjátok a karácsonyi tematikából a csomagolást, nálam ez valahogy mindig előtérbe került, ezerszer inkább őszülök meg egy bevásárlástól, mint egy ilyen kreatív szöszmötöléstől. Tavaly kifejezetten ezzel talált meg egy magazin, szép kihívás volt a lehetetlen méretű és formájú kozmetikumokat karácsonyfadísznek álcázni (posztért katt ide), de ha tehetem, inkább dobozolok. A saját készítésű csomagolópapír gondolata egyrészt a bizarr lelkesedésből fakad, másrészt abból a gigantikus natúr színű tekercsből, amit egy hobbiboltban találtam a minap, és kb. 50 métert kaptam 5 m átlagos karipapír áráért.


Az apropót a karácsonyi cipősdoboz-ajándék készítés szolgáltatta, évek óta készítünk 1-1 dobozt a srácokkal, benne olyan apróbb ajándékokkal, amiket ők is szívesen látnának a fa alatt. Ha tehetitek, csatlakozzatok ti is az akcióhoz, december 19-ig tudjátok leadni a dobozaitokat a kijelölt helyeken (további infó itt), ne felejtsétek ráírni, hogy milyen korú (kis)lánynak/(kis)fiúnak külditek.


Végül a srácok maradtak a betűnyomdánál, én meg néhány apró kellékkel mintáztam a papírokat. Minden nagyon helyes lett, de a konyhában (eredetileg a Butlers-ben) talált sütinyomó pecsét bizonyult a legszuperebb és a leggyorsabb megoldásnak. Most láttam, hogy hópihe és mézeskalács-figura mintázójuk is van, később még azok is befigyelhetnek.






Egy másik technika képviseletében a stenciles festésből is szép példány született, igaz nem a végtelenített guriga natúr, hanem egy csomagolásra alkalmas, vastagabb, fehér dekorpapírból. A Decor Labor cementlapmintás stencilét avattam fel, igaz, nem a szokványos formában. Ezzel is nagyon gyorsan, pár perces (szivaccsal előbb a festékbe, majd a papírra nyomkodós) művelettel kész volt az egyedi csomagolópapír. A stencilt lehetőleg a papírról is könnyen visszaszedhető dekortapasszal rögzítsétek, a festéknél meg arra figyeljetek, hogy ne legyen túl vizes, a tempera állagon csak egy kicsit kell lazítani ahhoz, hogy szivaccsal könnyen felhordható legyen. 








Legközelebb jöhet egy másik stencil és egy visszafogott szürke szín, hogy a férfias ajándékok is papírra találjanak ;-) A mintázás vagy további papírdekorálás végtelen variációjának max. a karácsony vethet véget.

Ha tetszett a poszt, kövessétek a Kedvenc Otthon blogot a facebookon (katt ide), ahol még több karácsonyi ötletet találtok!

Ötlet, kivitelezés és fotók: Kedvenc Otthon

Szólj hozzá!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Melyik hobbibolt? Vagy hol kaphatnék ilyen papírt?

Kedvenc Otthon írta...

Én a Kreatív Hobbyban találtam, az üllői útiban, de érdemes talán a westendben lévő hobbiüzletet is megnézni, plusz nagyobb papírboltokat.