2012-08-29

Csináld magad az Ikeában?!



Mikor ezeket a sorokat olvassátok, már biztosan átlapoztátok párszor az IKEA legújabb, 2013-as katalógusát. Megtettem én is, sőt, még személyesen a sajtótájékoztatón is képet kaphattam az újdonságokról.



A katalógus változásai egyrészt a szerkesztésben érhetők tetten (pl. a funkciók szerinti osztással vagy a styling-gyakorlattal felérő, termékcsoportosító hangulatképekkel), másrészt a technikai újításokban. Emiatt különösebben nem izgattam fel magam, a hazai áruházi- és termékkatalógusok közül (vagy emlegessük csak a termékvadászatra használhatatlan weblapokat) az Ikeáé eddig is kimagaslóan informatív volt. Ha idén extra anyagokat is tartalmaz, új köntösben, az csak jó. Bár, bevallom, biztosan nem én leszek az, aki az okostelefonjával együtt ül le lapozgatni, hogy még több tartalmat töltsön le, de haladni kell a korral és ki kell elégíteni az interaktivitásra, kisfilmekre vagy 3D-s látványtervekre vágyó felhasználók elvárásait is.


Ami számomra az újdonságot jelentette, az a DIY, vagyis a 'csináld magad' mozgalom beépülése az idei kampányba, mindezt elsősorban az áruház folyamatosan megújuló textilválasztékára, a textilek előnyeire építve. Laza Peti, az Ikea lakberendezője a helyszínen próbált minket erre az útra terelni, én mindenesetre ellenállok a varrógép csábításának.


Vannak azért bizonyos darabok, amire nem mondanék nemet: a legutóbbi, a 70-es éveket idéző, kissé retro vonalú PS kollekcióból pl ez a türkiz, sárga és fekete színben kapható lámpa nagy kedvencem:


De vissza a jelenbe: az új textilek karakteresebbek az eddigieknél a virágos, fás, leveles, természet-ihlette motívumokkal, a csíkos-kockás változatok viszont könnyen illeszthetők bármilyen stílushoz:




A többféle tapétából összerakott faldekorok mintájára arra buzdítanak, hogy ugyanazt csináld meg textilből:


Vagy vágd ki a textil mintáját és varrj belőlük díszpárnát:


Szintén a tapéta-világból ismerős mozzanat: a fekete-fehér grafikus mintákat színezd ki kedved szerint, ezúttal textilfestékkel:


A magazinból rakott, övvel rögzített, párnásított "ülőkékkel" is mindenki találkozott már - a neten. No, de az Ikeában? 


A szemlélet mindenesetre nem rossz. Én ugyan csak megszíneztem egy korrekt, de uncsi irodai rendszerezőt, de ennek kapcsán az jutott eszembe a sajtótájra menet, hogy mikor fog egy-két jól sikerült brutál Ikea-hack bekerülni az áruházi bemutatószobákba vagy a katalógusokba. Szerintem már nem is járunk olyan messze ettől...


Emlékeim között nincs még egy olyan áruházi kommunikáció, ami arra bíztatna, hogy kapásból fesd át, kötözd be, pingálj rá, burkold be, vagyis tedd egyedivé a frissen vásárolt terméket, az Ikea üzenetében - igaz, csak lightosan, de - ez is benne van. 






Persze ezzel is csak arra fókuszálják a figyelmünket, hogyan használjuk kreatívan a textileket.





A számtalan új termék közül az ipari stílusú lámpákat üdvözlöm a leginkább. Kellően robosztusak ahhoz, hogy igazi fókuszpontjai legyenek a térnek, és az áruk is kellemes. Az ipari lámpás posztban láthattatátok sokféle használatukat és ajánlottam linkeket, ahol eredeti darabok után kutathattok. Új lámpákat sok helyen kapni, eggyel bővült tehát a lelőhelyek köre.





Fotók: Kedvenc Otthon és Ikea



Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: