2011-11-25

Listázás. Ismerős?


A 3-4 féle munka, a család, a blog és egyebek mellett már fel sem tűnik, hogy zűrzavaros az életem, pláne, hogy a kissé túlpörgött állapot idestova két éve tart. Az amúgy élvezhető őskáoszban időnként listázással vágok rendet. Van napi listám, heti listám, legtöbbször projeklistám. Lista a beszerzendőkről, az elvégzendőkről, az elmaradtakról, az SOS pótolnivalókról, az elcsomagolandókról, az örökké halasztottakról, az egyszermajdokról. A listák között van átjárás, de nem a legjobb irányba: az elmaradtak egy része könnyen lesz egyszermajdos, ami eléggé frusztráló olyankor, amikor minden nap felbukkan egy csomó használhatónak tűnő ötlet. A listázás fénypontja természetesen az a mozdulatsor, ami a szöveget áthúzó, erőteljes víszintes vonalkázást von maga után: a feladat törlése vagy a feladat elvégzését jelenti (hurrá!) vagy a gondolat elvetését (ami szintén jó, muszáj szelektálni, hulljon a férgese...). 

A kőkemény naptárazást tavaly kezdtem el, a munkahelyen bevált a kis asztali, nem vész kárba a tinta, arra mindig ránézek. Ehhez jön a telefon naptár funkciója, ad hoc jelleggel, olyan események jegyzésére, ami halvány megérzésem szerint nyilvánvaló, hogy nem maradna meg a fejemben. Van egy táskában hordott zsebnaptár, de azt gyakorlatilag további listák gyártására használom. Arra gondoltam, hogy ha már minden eshetőségre felkészülve mindig magamnál tartom, miért ne lehetne ez egy feltűnőbb, a hagyományos dizájnon túlmutató darab, aminek egyénisége, talán még lelke is van?

A DizájnShopban találtam pár izgi darabot. Van szakmázós, játékos, gyümölcsös és sütis is. A faborításúval és a virágossal teljesen autentikus lennék: olyan, mintha egy darab famintával, vagy egy tapétakönyvvel mászkálnék. Az aranytömbös birtokában meg vakon bíznék benne, hogy a jegyzetek sok-sok munkát és ügyfelet hoznak jövőre. Ajándéknak is jól jöhet, szívesen látnám a fa alatt! Lehet 2012-es naptárt, jegyzetfüzetet és vázlatfüzetet is választani, bár nekem épp a három kombinációja lenne az ideális! Na, tessék, épp most írtam egy hétvégi listát, felvettem a beszerzendők közé...


Szólj hozzá!

2 megjegyzés:

Monika írta...

Ne is mondd! időnként még a listáim között is szortírozni kell.....

Kedvenc Otthon írta...

:)